Handersstanden i Randers gjøres af Hr.
M. Nathanson opmærksom paa, at der nu an-
lægges en Postvei fra Viborg til Silkeborg, og
derfra atter lige til Horsens, samt at det er paa-
tænkt at anlægge en Handelsplads ved Kalø
Viig for de handlende i Aarhuus og Ebeltoft.
Naar nu de silkeborgske Kjøbmænd tillige kjøbe
Ans Ladeplads og ligedes Ladepladsen ved
Tang K., og der ved Kalø Viig, ligesom i Silke-
borg, etablerede sig Driftige Kjøbmænd med Ca-
pitaler, hvor let vilde de ikke da kunne tiltrække
sige hele Vesterlandets Handel og saaledes af-
skjære den fra Randers. Hans Opfordring gaaer
især ud paa, at Handelsstanden i Randers skal
arbeide for at Veiene fra Randers til det vestre
Opland maae blive satte i farbar Stand.